fredag 21 mars 2008

skärtorsdags jobb

  Hej och glad påsk på er alla, det är jag som sitter upp på nedersta bilden och allmänt blir benämnd som kompisen.Nu har jag tröttnat på den lilla störiga saken som tror att hon är nått. Jag heter Cayander och är en sjuårig dam som vet vad livet handlar om. Jag har haft egna ungar så jag vet hur man fostrar dom, Ta dom i nacken lägg dom där dom ska va se till att dom är mätta och rena, ingen större skillnad om det är två eller fyra ben på dom små, men sen kommer lilla Izi och tror hon är nått bara för att jag visat hur man tvättar och sköter om.
Tror ni att dom däringa tvåbeningarna sovit om det hängt på Izi? Icke sa Nicke. Här kommer dom små med sina föräldrar och hälsar på och ska sova över, Vad tror ni Izi gör, lilla fröken duktig. Jorå upp på två ben som en dj.... tvåbening och så pussar hon dom mitt i ansiktet, sen skriker dom små liven ju och då fattar Izi inget så hon söker hjälp av mej som är stor och förståndig. Ja, ja tur att jag finns tillhands när lilla viktigfröken behöver mej.Det var slitigt att fixa till det efter Izi´s framfart så tyvärr kan jag inte tala om hur deras storebror kom i säng för då hade jag somnat av utmattning.Jg kan hur som upplysa er om att han och dom andra sover nu när fröker i säng nr. 1 tycker att hon sovit klart för natten. Suck fins det nått ställe där en gammal trevlig dam av rasen Bichon Frise kan få vila upp sej.
Elise övers med huvudet i fotändan och Fiona på mage tvärs över sängen.
  
Posted by Picasa
Ja, Ska kanske avslöja att den som sover hårdast är den lilla fröken duktiga IZI.

3 kommentarer:

RANA sa...

Hahaha, gud vilket charmigt inlägg. GLAD PÅSK!
/Rana

nitza sa...

Glad Påsk och tack för uppmuntran

sansan sa...

hehe... Jävla fasoner av izi :-D fast bäst hade väl varit om bruttorna sovit istället för att vakna hela natten... men kanske inte så underligt som vi snarkade... hehe ;)