onsdag 26 december 2007

Vindarna har vänt

Förtroende ras för Reinfeldt, var det annat att vänta efter detta första år av total katastrof. Att sen förväntas få draghjälp av människor som ingen vet namnen på är väl ändå att hoppas på förmycket.
Centerns Maud Olofsson känner jag till utan att veta ett dugg om vad hon anser om något.KD ? Folkpartiet ? Miljöpartiet, nja, jag vet ju att dom har två språkrör. Mannen heter nog Peter någonting, vad kvinnan heter har jag inte någon aning om.
Om partiledarna är så intetsägande så inte ens deras namn fastnat klart att man då återvänder till det som man känner igen både till namn och utseende.
Gör man sen som Reinfeldt, för att det ska se bra ut, (min komentar) Går ut i hemlighet då blir det smått patetiskt.
Visst det är bra att han möter brottsoffer och andra som är utsatta, men för vems skull möter han dessa? Det är ju på ren svenska skitbra att han vill ta reda på vilka oförätter medborgarna utsätts för. Skit bra. Och för att riktigt understryka sin goda vilja att inte villja ha publisitet så svaras det undvikande från Rosenbad på om Stadsministern varit i stan.
Alliansen har under detta år som dom suttit regeringsposition förstört så mycke för vanliga människor, men ursäkta frågan, har någon hört eller läst att Reinfeldt eller några av de andra namnlösa partiledarna varit ute och träffat den. Gett en riktig förklaring på varför man bra gör att det blir svårare för den som redan har det svårt att överleva.
Personligen ska jag nog inte klaga, men jag måste ta mej själv som exempel eftersom jag har förstahandsuppgifter om detta exempel.
Skatten sänks för alla, kommunen jag bor i höjer kommunskatten med 50 öre. Min A-kasseavgivs höjs så jag nu betalar över 1000 kr till Fack och A-kassa + försäkringarna.
Detta som skulle bli så bra för arbetarna har gett mej ca. 500 kr. mindre i lönekuvertet Som sagt jag ska inte klaga, jag överlever, men jag är uppfödd på den tiden när man pratade om solidaritet. Jag lider med arbetslösa, sjuka, och ensamstående föräldrar.
Jag vill se Reinfeldt ute för att träffa dessa som har fått benen undansparkade av Alliansens politik.
Alla offer, utnytjade, felbehandlade är tragiska människoöden är så tragiska, men om Alliansen ska kunna rädda något av det dom förlorat i förtoende så måste dom ut och möta sina egna offer, dom måste ut och försöka förklara för den Svenska människan vad det är som Alliansen utsätter dom för..
Socialdemokrats sympatisör blev jag först vid förra valet.
Just, jag glömde Ohly, om hans parti fortfarande sysslar med politik så görs nog det bakom lyckta dörrar.
Kan någon förvänta sej annat än att Mona Sahlin vinner mark och förtroendde. Jag står fast vi min önskan att någon med det mandatet kräver nyval innan Alliansen ställt till det mer för merparten av befolkningen

Inga kommentarer: