torsdag 20 december 2007

Köttfusk

Gapas det inte onödigt högt nu? Visst man ska inte fuska men är vi alla så dumma att vi tror att detta är ett nytt fenomen. Märker handlarna om köttet i dag så gjorde dom nog det också både för ett och fem år sedan. Även om jag inte tycker det är rätt det handlarna har gjort så tror jag oftast att dom vet vad dom sysslat med. Kanske har jag fel men jag tror att färskvaror datummärks med god marginal. Att prata om bojkottning eller att bli vegetarian tror jag hjälper föga, då får man nog bojkotta alla större livsmedelsjättar för dom är nog lika goda kålsupare alla.
När handlarna har visat vad dom hade bakom pannbenet och gjort fel när fokus riktas på just ompacketering av kött och sen står för konsekvenserna och avgår då gäller det väl att stötta det som finns kvar och inte stjälpa. Om man nu vill ha sin butiken kvar där man bor.

Inga kommentarer: