lördag 8 december 2007

Julmarknad

 
Posted by Picasa

Var på Julmarknad i dag, som ni ser så har inte vintern infunnit sej än, marknaden var på ett tegelbruksmuseum vilket var intressant som tur var, för allstrena som visades var inte så mycke som passade mej i smaken. Stickat, Virkat, tja, kanske skulle gilla det om det inte var för att det var så tantigt allt. Nä, jag tar tillbaka det, allt var inte tantigt men då tycker jag ännu mindre om det bara för det. Jag är för mycket tant själv för att tycka att döskalle grytlappar och döskalle förkläden hör hemma på en liten julmarknad trots att det är modent
Fördelen med det här museet är att man kan gå en liten stig utanför byggnaden, efter den alltför korta stigen finns tavlor målade, bronsskulpturer uppsatta i lyktstolpar och på stenblock.
Hunden på fotot kallades för Bravurnumret för många år sedan, Vad konstnärinnan kallar honom i dag har jag glömt bort. Tittar ni noga bakom hunden så kan ni se en av de tavlor som finns efter vägen.

1 kommentar:

sansan sa...

ja, den känner jag ju igen!
jag håller med... det är inte så lämpligt med dödskallar till jul och då gillar jag ändå sådana :-)