torsdag 28 februari 2008

Morgondagens pionjärer - Hamas propaganda.


Är det inte dax att ställa sej upp för att visa att den bild som kablas ut över världen om muslimer är fel? Om 93% av världens muslimer tycker att det är fel med terrorism måste väl 50% av dessa kunna protestera lite ljudligare än vad några få gör i dag.
Kanske är det fel, men jag står fast vid min tidigare komentar om att det är enklare att förstå dom som lade ut grisskallarna, (men det betyder ABSOLUT INTE att jag tycker det var rätt gjort av dom att göra det), än att uppmuntra till mord.
I många saker, bland många människor och nationaliteter är det skiten man ser, men om 93% är mot terrorism hur kan då låta dom andra 7% så totalt ta över och skapa den bild som andra människor i världen får av muslimer och Islam.
Jag kan inte förstå att man inte försöker sprida en positiv bild av sin religion.
Nä jag förstår inte detta: Kan någon tala om för mej hur jag ska kunna informera mej bättre, så att jag kanske kan förstå utan att dra förutfattade meningar.

Inga kommentarer: