tisdag 5 februari 2008

Julkrubban i Svenska Kyrkan

 
Posted by Picasa
Första gången jag var i Puerto de la Cruz var i december 2006. Det var fascinerande att se allt arbete folk lade ner på att bygga sina julkrubbor, och jag vill lova att det var gott om dom. Allt kom på plats, herdar, visemän, djur, Josef och Maria, men den lilla krubban förblev tom. Första gången jag såg det så tänkte jag att dom kanske inte hittade barnet som skulle läggas i den men alla krubbor var tomma. Till slut så frågade jag en guide varför det var så och jag fick det mest själklara svaret som tänkas kunne ges.
Jamen, Jesus föddes ju inte förän Julafton så det är väl självklart att han inte kan ligga i krubban när inte Julen är här än.
Nu i år när jag var där i Januari såg Julkrubban ut så här i Svenska kyrkan. Några dagar efter att jag tagit mina kort i kyrkan så var krubban nerplockad. Jag hade tur som hann få med den på bild.

Inga kommentarer: