söndag 3 februari 2008

Altartavlor

 
Posted by Picasa
 
Posted by Picasa
Svenska kyrkan i Puerto de la Cruz har 6 st altare 1 biktstol och 7 olika bössor där dom tigger pengar. Om man struntar i pengatiggeriet så är kyrkan vacker att titta runt i. Första gången jag var inne i Svenska kyrkan reagerade jag över att det stog en Biktstol inne i kyrkan, men när vi varit inne några gånger och tittat så tillslut så passade den in. Därimot så vande jag mej aldrg vid deras tiggeri, alla dessa sparbössor störde bilden.

3 kommentarer:

kyrksyster sa...

Är det en katolsk kyrka från början?

Det där med pengar är alltid lite dubbelt... men på något vis måste ju pengar in. Utlandsförsamlingarna är speciellt beroende av gåvor, dom har ju ingen kyrkoskatt...

Men visst, jag kan också bli illa berörd när det blir för mycket som handlar om pengar...

Anonym sa...

Ja, lite synd med pengar som det ska tiggas efter.
Pengarna var mina - det var retroaktivlön från sjukhemmet.

Svarten sa...

Nja, det där med pengar är väl OK. Förr i tiden krävde kyrkan, tillsammans med staten och militären, pengabidrag från folket. I dag ber man om en allmosa.

Men biktstol i en protestantisk kyrka låter helt fel.