onsdag 27 februari 2013

Semester slut

Ja, jädrans vilken semester, nu har jag varit hemma en vecka och förlikat mej med missen. På väg ner till Las Palmas känner jag hur febern kommer, SUCK. Visst kollar upp det när vi kommer ner 39,4, skitkul. Dagen efter så vaknar min bättre halva och är dubbelt så sjuk. Vi masar oss i alla fall ut lite för förutom frukost så måste man ju ha mat i magen. Snacka om tur, barnens karnevalståg drar förbi strax utanför vårt hotell.. På torsdagen fick det vara nog så vi sökte upp en läkare, troligtvis lät vi båda illa. Jag fick veta att mina bronker lät skit efter en lungröntgen. Så roligt då. Sen var det min andra halvas tur, samma prossedur, samma frågor och så lungröntgen, klart man tänker, ja, ja, dom vet hur dom plockar ur lite extra ur svenska försäkringsbolag.. Den finska sköterskan blir inkallad för att tolka, när du kommer hem till Sverige kontakta på en gång Cardiologen,, va inga jävla bronker , vad är det frågan om................... Nä, när du kommer hem sök cardiolog omedelbart, ditt hjärta är förstorat och bör undersökas, ni rekomenderas att vara på ert rum och vila, inga långa kvällspromenader inga kvällspromenader. Nähä, vad gjorde vi då här, hoppas försäkringsbolaget är välvilligt inställda till oss, Nu har min andra halva fått sin sjukskrivning förängd till efter helgen :/ Tja det var den semestern det, och lika glad vore jag om jag var den förutan.

Inga kommentarer: