lördag 17 maj 2008

Katarina Witt 1978 Exhibition

Katarina Witt född den 3/12.1965 i Staaken, Östberlin, och växte upp i Karl-Marx-Stadt.
Den tidigaste filmen jag kan finna på Tuben är just från Karl Marx Stadt och är inspelad 1978, då är hon endast 13 år gammal.
30 år är det mellan första och sista filmen. Finns det någon större konståkningsstjärna än Katarina Witt, efter 30 år kanske det är dax att inte veta vad man ska göra det närmaste året.

Hela det här inlägget kom sej av att det stod om Tonya Harding i AB i går, vilka svängar hjärnan kan göra.



Katarina Witt slog igenom 1984 då hon tog sitt första OS-guld i Sarajevo. Hon har i över 20 år varit ett känt namn inom konståkningskretsar men den 3/3.08 genomförde hon sin sista isshow i Hannover.

Katarina Witt - 1996



Katarina Witt - Abschied 2008



"Sedan jag var barn har jag hela tiden haft mål för vad jag vill uppnå nästkommande år. Men för första gången i mitt liv har jag inga planer på vad jag ska göra".

Inga kommentarer: