fredag 9 maj 2008

Engla´s Mormor: Ni sårar oss

Englas hastiga bortgång och det sätt som hon fick sitt liv avslutat på berörde nog alla människor i Sverige och i andra länder, men det är inte min sorg och jag kommer ej heller någonsin att kunna känna den sorg som jag mycket väl förstår att Englas familj känner.

Englas mormor skriver

"Undra på att världen ser ut som den gör, med så många människor som orkar vara så negativa i denna svåra stund. Förstår ni inte att ni sårar oss anhöriga oerhört med era elaka kommentarer? Det är faktiskt synd om er!
Det är ju tur att de flesta inte tycker som ni, utan att det finns de som ser lite ljust på att begravningen sänds i tv. De förstår att vi vill dela med oss av det enda positiva och fina i hela den här fruktansvärda händelsen."

/Englas mormor

90% av SVT´s anställda tycker det är fel att sända begravningen, 83,2% av dom som svarat på AB´s fråga om det är rätt eller fel svarar att det är fel att sända den. Det ser ju tyvärr ut som om dom flästa tycker det är fel.

Jag beklagar djupt det som Engla`s familj drabbades av, jag förstår bara inte varför Engla´s familj vill dela med sej av det mest privata som jag kan tänka mej. Jag förstår än mindre hur SVT kan lägga upp det som det skulle vara en stadsangelägenhet och att vi har landssorg.
Är dom andra tre barnen i mellansverige mindre värda?

För mej är Pingsten en glädjens högtid, jag kan bara beklaga det tragiska men jag vill inte bli pådyvlad en sorgegudstjänst som inte är min sorg.
Engla´s mormor har ingen rätt att försöka ge oss dåligt samvete hur dåligt hon än mår.
Och SVT har förlorat åtminstånde en tittare för väldigt lång tid framöver. SVT´s agerande i denna tragiska situation är nog det smaklösaste på länge.

Inga kommentarer: