måndag 14 november 2011

Slå vad med en blondin

Ola gick in på en Sport Bar omkring kl. 21:58
Han satte sig vid sidan av en blondin och startade TVn.

22:00 nyheterna startede.
Nyhetsreportern visade en händelse om en man,
... som stod allra ytterst på kanten av ett tak
klar till att hoppa.
Blondinen såg på Ola och sade:
Tror du han vill hoppa?

Ola sade:
Helt säkert, jag kan slå vad på, att han hoppar.

Blondinen svarade:
Ok, jag slår vad på, att han inte hoppar.

Ola lade 200 kronor på bardisken och sade:
Jeg tager emot vadhållet.
Precis när blondinen lägger sina pengar på bardisken
hoppar mannen ut i ett dråpligt hopp
och störtar direkt i döden.

Blondinen blev väldigt forskräckt,
men gav Ola pengarna utan att protestrera
i det hon hade slagit vad om:
Rätt skall vare rätt. Här är dina pengar.
Ola svarade:
Sorry, men jag kan inte ta emot pengarna.
Jag såg nämligen detta på 17:00 nyheterne
så jag visste att han skulle hoppa.

Blondinen svarade:
Det gjorde jag också,
men jag trodde inte, att han skulle göra det en gång till.

Ola tog pengarna

Inga kommentarer: