tisdag 8 november 2011

Önskeorm,( se upp med vad du önskar)

En bonde var på väg hem med en vagn hö då det helt plötsligt ligger en orm på vägen. Eftersom bonden var djurvän så ville han inte köra över ormen utan stannade ekipaget för att flytta undan ormen. Men när han skulle till och flytta på den talade ormen om att han var en önskeorm och om var snäll emot honom så skulle han få önska sig 3 saker.
- Jaha, sa bonden, då önskar jag ett rum fullt med guld......
- Det ska du få, sa ormen.
- sen önskar jag att jag kunde få bli världens snyggaste yngling...
- det ska du få bli, sa ormen.
- Ja.....sen önskar jag att jag kunde få ett sånt där organ, som hästen har, sa bonden...
- Det ska du få, sa ormen.
sagt och gjort, bonden åkte hem, han gick och la sig och morgonen kom. När bonden öppnade sina ögon, så blev han helt förblindad av allt guld som glänste i rummet. Va bra tänkte bonden, då ska jag gå och titta om jag blivit världens snyggaste yngling också, å mycket riktigt, så var han nu världens snyggaste yngling, så drog han ut kalsongerna för att kolla å utbrister...-nä men va faaan, jag hade ju märra igår..

Inga kommentarer: