lördag 13 juni 2009

(O)nyttig Tacopaj med Guacamole

 

 
Posted by Picasa


Idag har jag ätit min middag enligt en av dom senare bantningsdietern, nämligen LCHF. Fördelen med LCHF är att jag inte behöver hålla igen på godsakerna, däremot får jag strunta i allt vad lightprodukter heter och det gillar jag.
En sak la jag till på middagen som gjorde att det inte blev en perfekt dietmiddag, tomaterna. Ska man äta grönsaker så ska dom helst vara gröna, men jag annser att lite rött gör att maten ser trevligare och godare ut.
Man ska ju så klart äta så lite kolhydrater som möjligt och det är helt klart inga större problem att lägga till annat än potatis och pasta.
Nu är jag ingen bantningsfanatiker så oftas blandar jag och ger i mina måltider, men det jag gillar med LCHF är att jag får annvända mej av smör och riktig vispgrädde i matlagningen.
Är det fler än jag som gillar (O)nyttig mat så är Airams sida full med tips.
Tyvärr så blev uppläggningen av maten inte den snyggaste, men den var god ändå.

Inga kommentarer: