fredag 13 mars 2009

Ett felslag mellan liv och död

Ett medelålders par från norra USA längtade till värmen,
efter att ha genomlidit en kall vinter.
De bestämde sig för att åka till Florida och bo på hotellet de
tillbringade bröllopsnatten 20 år tidigare.
Mannen hade en längre ledighet än frun och åkte ner en dag i förväg.
När han checkade in upptäckte han att hotellet
hade en dator, och han beslutade sig därför att skicka
ett mejl till sin hustru.
Tyvärr missade han en bokstav i adressen.
Mejlet hamnade istället hos en prästänka i Houston,
som just kommit hem från makens begravning och skulle kolla
om det kommit epost med kondoleanser från släkt och vänner.
Sonen fann henne något senare avsvimmad vid datorn och läste på skärmen:

"Till min älskade hustru. Jag har just kommit fram.
Jag vet att du blir förvånad över att jag hör av mig,
men numera har dom datorer här och man tillåts skicka mejl till sina nära och kära.
Jag har just checkat in.
Allt är förberett för din ankomst i morgon.
Jag ser fram emot att träffa dig och jag hoppas att din resa
blir lika problemfri som min.
P.S.Det är verkligen hett här nere".

Inga kommentarer: