onsdag 10 september 2008

Saknaden efter Cayander

 
Posted by Picasa
Efter att fått valpar den 1/9 och allt såg lovande ut så dog tyvärr Cayander ett dygn senare p.g.a brusten livmoder och bukhinneinflammation.
Tack och lov så löste sej allt ändå på bästa sätt tack vare hundsverige.
Redan då vi var på väg in till Ulltuna för att lämna Cayander så ringede telefonen och vi fick information om vart det kanske skulle kunna finnas en amma till Cayanders 5 nyfödda valpar.
Vi hade turen att med hjälp finna en underbar uppfödare i Skinnskatteberg som på en av sina Dvärgpudeltikar bara fått en valp så hon kunde låta sin tik vara amma till våra fem valpar och enligt den raport som vi dagligen får så går dom upp som dom ska och tydligen så gillar dom sin fosterbror Bo.
Tyvärr så kan jag inte i dagsläge visa bilder av Cayanders valpar. Får jag tillåtelse av ägaren till pudelkenneln så kommer jag att lägga ut en bild från deras valphage där våra valpar finns i dag.
Cayander blev 7.5 år och var nog den trevligaste och lättaste hund vi haft, därför har det varit jobbigt att lämna ut den här uppgiften, det blir så defenitivt, något jag inte vill kännas vid eftersom det gör så ont, för ont.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så vacker och underbar högdräcktig tik.
Ha det och ta med dig alla fina minnen som koll genom fönstre och glädjeskall då kopplet kom på efter långa lösa promenader, jag sörjer med dej